Eesti 200 käivitas Tallinnas tulevikku vaatava ja uuendusmeelse valimiskampaania

Eesti 200 käivitas Tallinnas tulevikku vaatava ja uuendusmeelse valimiskampaania

1. oktoober 2025 / 09:07

Täna, 1. oktoobril, käivitas erakond Eesti 200 Tallinna kesklinnas uuendusmeelse valimiskampaania kohalikeks valimisteks. Tartu maanteele on üles seatud 12 suurt plakatit Eesti 200 linnapeakandidaadi, abilinnapea Aleksei Jašini kujutisega. Tehisintellekti abil on tema foto muudetud nii, et see näitaks, kuidas ta võiks välja näha erinevatel aastatel – alates 2025. kuni 2065. aastani.

Lubadused ulatuvad lähiaja sammudest – tagamaks, et 2025. aastal ei juhiks Tallinna kolm korda kriminaalkorras karistatud erakond, ning tõstmaks 2026. aastaks Tallinna õpetaja alampalk 2200 euroni – kuni suurejooneliste eesmärkideni: uute trammiliinide rajamine 2040. aastaks, kliimaneutraalsus 2050. aastaks ning Tallinna–Helsingi tunneli avamine 2060. aastaks.

Aleksei Jašini sõnul ei ole tegemist pelgalt valimislubadustega, vaid hoopis Eesti 200 lähenemisega poliitikasse.

„Meie sõnum on selge – kui teised vaidlevad ja süüdistavad teineteist, siis meie tegeleme tuleviku ehitamisega. Iga otsus, mille täna langetame, peab ehitama uue põlvkonna Eestit ja Tallinnat, kus on maailma parim eestikeelne haridus, tipptasemel võimalused ettevõtluseks ja turismiks ning kiired ja mugavad transpordiühendused. See visioon on võimalik ainult siis, kui korruptsioon ei naase Tallinna. Pealinna juhtimises ei ole kohta korruptsioonile ja telefoniõigusele – see peab jääma minevikku,“ rõhutas Jašin.

Plakatid asuvad Tartu maantee SEB panga poolsel küljel, suunaga Tartu poolt kesklinna. Vastasküljel, Stockmanni kaubamaja juures, on välja pandud Eesti 200 tuntumad kandidaadid erinevates valimisringkondades.

Uuendusmeelne kampaania rõhutab Eesti 200 peamist põhimõtet – iga poliitiline samm peab looma parema tuleviku järgmistele põlvkondadele. Kampaania eripäraks on, et Eesti poliitikas on esimest korda kasutatud tehisintellekti abil loodud kandidaadi „vananemist“. Eesti 200 on ka varem silma paistnud uuendusmeelsete lahendustega – näiteks kampaaniaga „Eesti sosinad“, kus Kristiine keskuse liftist sai erakonna sõnumite isiklik kanal. Liftis kõlanud sosinad kutsusid kaasa mõtlema korruptsiooni, linnaruumiga ja haridusega seotud teemadel, hiljem kõlasid seal juba Eesti 200 ametlikud lubadused. Kampaania laienes ka veebilehele, sotsiaalmeediasse ning isegi ASMR-stiilis valimisprogrammideni YouTube’is ja Spotify’s.